SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Starcom MediaVest tworzy funkcje multiscreen managerów i plannerów

W domach mediowych Starcom, MediaVest i Starlink wydzielone zostały stanowiska multiscreen managerów i multiscreen plannerów, zajmujących się zarządzaniem kampaniami wideo w różnych kanałach komunikacji.

Grupa Starcom MediaVest tworzy funkcje multiscreen managerów i plannerów

Funkcja multiscreen managera lub multiscreen plannera została utworzona w każdym teamie z domach mediowych z grupy Starcom MediaVest. Tacy managerowie i plannerzy odpowiadają za realizację kampanii opartych na reklamach wideo w telewizji oraz internecie (w tym w serwisach VoD i wideo, na urządzeniach przenośnych i w mediach społecznościowych). Wykorzystują do tego m.in. autorskie narzędzie firmy - Multichannel Audience Dynamics (MAD).

- Opiera się ono na danych z badania Startrack (dotyczącego konsumpcji mediów w Polsce, a realizowanego przez Starcom MediaVest regularnie od 2001 roku), które dostarcza informacji na temat współkonsumpcji mediów i zależności między oglądalnością telewizji, wideo na żądanie czy serwisów wideo. To natomiast umożliwia łączenie danych z kilku źródeł i liczenie łącznego zasięgu kampanii wideo, co według naszej wiedzy jest umiejętnością unikatową na polskim rynku reklamy - opisuje Rafał Wyszyński, dyrektor Quest, agencji analityczno-badawczej działającej w grupie Starcom MediaVest.

>>> Multiscreening po polsku - jak jednocześnie korzystamy z komputera, smartfonu, telewizora i tabletu (raport)

- Błyskawiczny wzrost oglądalności wideo poza tradycyjnym ekranem telewizyjnym i podążający za nim dynamiczny wzrost udziału wydatków reklamowych na wideo w internecie nie są już dla nikogo zaskoczeniem. Myślimy jednak, że jesteśmy dopiero na początku bardzo ciekawego procesu. W stosunkowo krótkim czasie rozwój technologii i ich dostępności spowoduje jeszcze poważniejsze przeobrażenia na naszym rynku - ocenia Piotr Piętka, prezes grupy Starcom MediaVest. - Utworzenie multiscreen managementu w naszych zespołach nie wynika więc wyłącznie z doraźnej potrzeby pogłębiania kompetencji związanych z efektywnością planowania i zakupu kampanii wideo w różnych kanałach komunikacji. Naszą intencją jest jak najlepsze przygotowanie się do tego, co czeka nas za kilka lat - dodaje.

Według szacunków Starlinka I połowie br. wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 1,76 mld zł (stanowiąc 50,2 proc. w całym rynku reklamowym), a na reklamę wideo w internecie - 35,1 mln zł (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Starcom MediaVest tworzy funkcje multiscreen managerów i plannerów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl