SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

Polskie czasopisma w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród głównych tytułów tylko „Polityka” zanotowała spadek przychodów reklamowych.

Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że magazyny od stycznia do czerwca cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach 14,8 proc. więcej niż w I połowie ub.r. Przychody reklamowe liczone razem z autopromocją wzrosły w skali roku o 14,9 proc., natomiast same wydatki na autopromocję - o 16,5 proc.

>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół

Rekordowy wzrost wpływów reklamowych w I połowie br. - dokładnie 118,7 proc. - osiągnął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam o 76,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Wprost” (AWR Wprost) - o 57,7 proc. więcej.

>>> „Przekrój” stracił najwięcej, do góry „Wprost” i „Gazeta Polska”

Powyżej poziomu wzrostu całego segmentu zwiększyły się też przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) i „Vivy!” (Edipresse Polska) - odpowiednio o 37,3 i 18,3 proc. Natomiast jednocyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Gala” - 9,7 proc., i „Claudia” (oba tytuły - G+J Polska) - 6,7 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,9 proc., oraz „Party” - 2,4 proc., i „Przyjaciółka” (oba tytuły - Edipresse Polska) - 1,1 proc.

>>> „Gala” dalej traci najwięcej, zyskuje „Show”


Jedynym magazynem z czołówki, który w I połowie br. zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Wpływy reklamowe tygodnika spadły o 12 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 I półrocze 2011I półrocze 2010
Newsweek Polska59 170 904 zł56 425 467 zł
Tele Tydzień57 470 664 zł41 848 033 zł
Twój Styl52 136 290 zł29 602 949 zł
Wprost50 759 566 zł32 184 090 zł
Viva!43 231 139 zł36 555 263 zł
Polityka39 068 498 zł44 388 746 zł
Claudia30 704 793 zł28 787 729 zł
Przyjaciółka25 548 179 zł25 265 127 zł
Świat Kobiety24 434 950 zł11 170 180 zł
Gala24 113 743 zł21 977 760 zł
Party23 153 849 zł22 615 988 zł
monitorowane tytuły razem1 300 757 154 zł1 133 034 339 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją1 421 386 073 zł1 236 616 593 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja120 628 919 zł103 582 254 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Magazyny zarobiły więcej z reklam, tylko „Polityka” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
A może ktoś pokusiłby się o nałożenie na to współczynnika wzrostu cen cennikowych - w niektórych tytułach ponad 40%.
Wzrost RC nie przekłada się w aż takim stopniu na wzrost cen netto (o ile w ogóle się przekłada) w związku z tym magazyny mogą tracić a nie zyskiwać reklamowo.
Kantar Media coraz bardziej oddala się od świata rzeczywistego.
odpowiedź
User
Marek
CENNIKOWO TAK, to sie zgadza. Ale od dawna nikt ich nie stosuje.
odpowiedź
User
gość
No to Kantar popłynął... Prezentowane dane nijak nie nie mają się do rzeczywistości, nie wiem więc po co w ogóle są publikowane.
odpowiedź
User
?
Krysia weż się do roboty!
odpowiedź
User
Jarek
Nie ma to jak podwyższyć cenniki od razu udziały w rynku i wzrosty rok do roku rosną. Ładnie to wygląda w Expert Monitorze, który też się przechrzcił...
odpowiedź