SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media Regionalne: restrukturyzacja, niższe pensje i zwolnienia

Media Regionalne rozpoczęły realizację dużego programu restrukturyzacji spółki. Zmiany oznaczają m.in. zwolnienia i obniżenie wynagrodzeń części pracowników.

Media Regionalne: restrukturyzacja, niższe pensje i zwolnienia

Jak podano w komunikacie "celem jest restrukturyzacji spółki jest dostosowanie do nowego modelu funkcjonowania, który ma zapewnić poprawę efektywności operacyjnej i kosztowej wydawnictwa w warunkach zmieniającego się rynku mediów".

Media Regionalne podają, że odczuły wpływ niekorzystnej sytuacji rynkowej, odnotowując w bieżącym roku spadek przychodów i zysku w tradycyjnym obszarze działalności - w gazetach regionalnych. Szczegółów finansowych spółka jednak nie ujawnia.

- Dotychczasowy model biznesowy wydawców prasowych nie przystaje do wymogów współczesnego rynku. Stale pogarsza się koniunktura na rynku reklamy prasowej. Nie bez znaczenia jest także wpływ ogólnoświatowej recesji, która wpływa na nastroje konsumentów - mówi Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych. - To są wyzwania, z którymi musimy się zmierzyć, aby zapewnić stabilność funkcjonowania i dalszy rozwój spółki. W tym celu przygotowaliśmy pakiet projektów, służących z jednej strony optymalizacji kosztów, z drugiej - rozwojowi w obszarze nowych mediów.

Projekty zaplanowane na rok 2011 i 2012 to inicjatywy związane m.in. z szybszym rozwojem wortali regionalnych spółki, systemową wymianą materiałów dziennikarskich między dziennikami grupy, standaryzacją składu redakcyjnego, budową centrum obsługi dystrybucji, przekształceniem struktur sprzedażowych.
 
- W pierwszej kolejności zostanie wdrożony projekt związany z tworzeniem centralnego systemu zarządzania kontentem informacyjnym. Będziemy go wprowadzać stopniowo już od końca października - informuje Wirtualnemedia.pl Hubert Żyżkowski, kierownik ds. marketingu i PR w Mediach Regionalnych.

We wszystkich dziennikach spółki pojawi się między 5  a 7 stron, na których znajdować się będą te same materiały. Wspólne strony składać się np. z takich działów jak “Kraj/Świat”, “Poradnik”, “Rozrywka”, “Krzyżówki, “Wywiad” i “Reportaż/Raport” czy dodatków tematycznych (będzie to łącznie ok. 15-20 proc. stron redakcyjnych). Poszczególne elementy tych kolumn będą opracowywane przez konkretne oddziały spółki.

- Strony będą przygotowywane w zunifikowanym layoucie - tak, aby można je było dopasować do wszystkich gazet. W związku z tym konieczna będzie wcześniejsza zmiana czcionki podstawowej i siatki modułowej w niektórych gazetach - tłumaczy Żyżkowski. Zaznacza jednak, że w przeciwieństwie do realizowanego kiedyś przez Polskapresse projektu dziennika “Polska” nie powstanie centralna redakcja dzienników regionalnych w Warszawie.

>>> Dzienniki regionalne dalej tracą czytelników - liderem „Gazeta Pomorska”

Restrukturyzacja przewiduje też zwolnienie części pracowników Mediów Regionalnych i obniżenie wynagrodzeń. Hubert Żyżkowski przyznaje, że pierwsze wypowiedzenia mogą zostać wręczone jeszcze w tym roku. - Nie ma jeszcze żadnych decyzji, ile to będzie osób - informuje nas.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Media Regionalne: restrukturyzacja, niższe pensje i zwolnienia

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
faja
Czyli - równia pochyła .
8 8
odpowiedź
User
gosc
niech prezesostwo zacznie od swoich pensji to będą OGROMNE OSZCZEDNOSCI
9 8
odpowiedź
User
stachu
Restrukturyzacja - zamiast 7 zł, 5 zł za zdjęcie do druku. Szaleństwo!
8 8
odpowiedź
User
menago
Język komunikatu, że aż zęby bolą. Ten bełkot od lat oznacza jeszcze więcej ludzi w Centrali - jeszcze mniej ludzi w terenie. Wyniki zaś biorą się z fatalnego zarządzania tak w Mediach Regionalnych, jak zresztą i w Polskapresse
8 8
odpowiedź
User
faja
Język komunikatu jest bardzo czytelny. Niezrozumienie jego i prostackie biadolenie na złą centralę świadczy tylko o niskiej jakości kadr.
MedReg nigdy wcześniej nie dały tak groźnego sygnału o zwolnieniach i oszczędnościach.
A komunikat oznacza : Przeżyć za wszelką cenę. Żaden tytuł, żaden projekt, itp. nie może być pewny przyszłości. Nie będą ważne ani dorobek, ani długa historia gazet. Jeśli zajdzie potrzeba, zostaną sprzedane, zamknięte, połączone, zesłane do internetu, itp. Niech każdy z pracowników MedReg wyobrazi sobie najgorszy wariant, i niech boi się. Bo wszystko jest możliwe. :)
Jak mawiał klasyk: "Nie będzie niczego".
W regionach szykuje się więc nowe rozdanie na rynku mediów. Nie chodzi tu wcale o papier. Bo to już przeszłość. Poza tym będziemy zapewne świadkami masowej ucieczki z lokalnych redakcji. Tylko dokąd?
8 8
odpowiedź