SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Strony główne portali tracą użytkowników. Onet, WP, Interia i o2 mocno w dół

Strony główne Onetu i Interii odwiedza obecnie jedna piąta internautów mniej niż dwa lata temu,  WP.pl - jedna siódma mniej, a o2.pl - jedna czwarta mniej. Użytkowników na swojej „jedynce” zyskała tylko Gazeta.pl, która podobnie jak Interia ma też więcej odsłon.

Strony główne portali tracą użytkowników. Onet, WP, Interia i o2 mocno w dół

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że najpopularniejszą stronę główną z portali horyzontalnych ma Onet.pl Notuje ona najwięcej użytkowników i odsłon (także mobilnych), a przeciętny internauta spędza na niej zdecydowanie najwięcej czasu. W listopadzie ub.r. stronę odwiedziło 6,95 mln real users (265 tys. więcej niż stronę główną Wirtualnej Polski), którzy wykonali 633 mln odsłon (140 mln więcej niż w przypadku WP) i 5,2 mln odsłon mobilnych (1,1 mln więcej niż na WP), a każdy korzystał z niej przez nieco ponad 2,5 godziny (o 50 minut dłużej niż w przypadku WP).

Na stronę główną obu tych portali odwiedziła ponad jedna trzecia polskich internautów. Mniej więcej co szósty wszedł na stronę główną Interii, a co dziesiąty - „jedynkę” o2.pl i Gazeta.pl. Przy czym na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 27 minut, czyli wielokrotnie mniej niż w przypadku pozostałych portali. Do tego zaglądał na nią w ciągu miesiąca tylko niecałe 30 razy, podczas gdy Onet zanotował ponad 90 odsłon na użytkownika, Wirtualna Polska - prawie 75, a Interia i Gazeta.pl - po ponad 60 (licząc wspólnie odsłony krajowe i mobilne).

>>> YouTube i Facebook zyskały użytkowników, w dół Google, Onet i WP

Strony główne portali w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony krajowe odsłony mobilne odsłony na użytkownika czas na RU [godz:min:s] czas odsłony zasięg
onet.pl 6 949 039 633 060 975 5 232 782 91,9 02:32:37 00:01:41 35,85%
wp.pl 6 683 775 493 082 392 4 089 107 74,4 01:43:03 00:01:24 34,48%
interia.pl 3 163 723 190 230 480 2 323 509 60,9 01:21:24 00:01:21 16,32%
o2.pl 2 063 993 59 070 297 627 673 28,9 00:26:54 00:00:56 10,65%
gazeta.pl 1 976 920 121 886 884 2 318 696 62,8 02:00:36 00:01:57 10,20%


W ciągu roku cztery czołowe strony główne portali zanotowały spore spadki ruchu. Onet.pl stracił aż milion użytkowników (spadek o 13 proc.) i 57 mln odsłon. WP.pl miała 780 tys. real users mniej (spadek o 10 proc.), a Interia.pl - 324 tys. mniej (spadek o 9 proc.). Przy czym obie strony zanotowały po 16-17 mln odsłon więcej, na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9 minut więcej, a na drugiej - 5 minut więcej niż rok wcześniej. Natomiast strona główna o2.pl straciła w skali roku 347 tys. real users (to 14-procentowy spadek) i 2,4 mln odsłon.

Jako jedyna niewielki wzrost odwiedzalności zanotowała strona główna Gazeta.pl. W listopadzie ub.r. miała 72 tys. real users i 17 mln odsłon więcej (to wzrost o 4 proc. i 16 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z niej 25 minut dłużej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Strony główne portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis listopad 2012 listopad 2011
real users odsłony czas na RU [godz:min:s] real users odsłony czas na RU [godz:min:s]
onet.pl 6 949 039 633 060 975 02:32:37 7 961 742 690 318 706 02:31:48
wp.pl 6 683 775 493 082 392 01:43:03 7 463 089 476 792 282 01:34:12
interia.pl 3 163 723 190 230 480 01:21:24 3 487 874 173 028 109 01:16:12
o2.pl 2 063 993 59 070 297 00:26:54 2 411 218 61 487 738 00:25:13
gazeta.pl 1 976 920 121 886 884 02:00:36 1 905 090 104 938 016 01:35:24


Jeszcze większe spadki stron głównych czterech portali widać przy zestawieniu listopada ub.r. z listopadem 2012 roku. Strona Onetu straciła w tym czasie 1,45 mln użytkowników (to spadek o 17 proc.) i 56 mln odsłon (8 proc.), Wirtualnej Polski - milion użytkowników (13 proc.), a Interii - 780 tys. (20 proc.). Przy czym strony WP i Interii zanotowały niewielkie wzrosty liczby odsłon i czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika. Za to ruch na „jedynce” o2.pl zmalał o 670 tys. real users (spadek o 24 proc.) i 9 mln odsłon (14 proc. w dół).

Zyskała tylko strona główna Gazeta.pl. W listopadzie ub.r. miała 400 tys. real users  i 28 mln odsłon (czyli odpowiednio o 25 i 30 proc.) więcej niż dwa lata wcześniej, a użytkownik korzystał z niej średnio przez 18 minut dłużej.

Strony główne portali przez dwa lata (Megapanel PBI/Gemius)
serwis listopad 2012 listopad 2010
real users odsłony czas na RU [godz:min:s] real users odsłony czas na RU [godz:min:s]
onet.pl 6 949 039 633 060 975 02:32:37 8 400 441 688 957 126 02:32:25
wp.pl 6 683 775 493 082 392 01:43:03 7 697 160 482 011 792 01:39:01
interia.pl 3 163 723 190 230 480 01:21:24 3 945 598 185 725 034 01:13:47
o2.pl 2 063 993 59 070 297 00:26:54 2 731 715 68 345 013 00:27:03
gazeta.pl 1 976 920 121 886 884 02:00:36 1 578 318 93 611 076 01:42:01


We wrześniu i październiku strona główna Onetu miała 14 proc. użytkowników mniej niż dwa lata wcześniej, a w listopadzie i grudniu - 17-19 proc. mniej. „Jedynka” Wirtualnej Polski we wrześniu i październiku notowała spadki o 10-11 proc. w skali dwóch lat, a w listopadzie i grudniu - o ok. 16 proc. W przypadku Interii spadki w każdym miesiącu wynosiły ok. 20 proc., a w przypadku o2.pl - 23-25 proc. (oprócz września, w krórym było to 18 proc.).  Natomiast Gazeta.pl zyskiwała od 18 proc. (grudzień) do 28 proc. (październik) użytkowników.

Użytkownicy stron głównych portali (Megapanel PBI/Gemius)
serwis wrzesień
2010 2011 2012
onet.pl 8 387 823 8 257 084 7 184 533
wp.pl 7 576 342 7 503 205 6 814 937
interia.pl 3 908 974 3 585 087 3 147 769
o2.pl 2 626 341 2 399 140 2 159 597
gazeta.pl 1 573 165 1 851 586 1 999 554
serwis październik
2010 2011 2012
onet.pl 8 400 441 8 034 807 7 216 468
wp.pl 7 697 160 7 547 096 6 817 854
interia.pl 3 945 598 3 576 689 3 150 130
o2.pl 2 731 715 2 425 048 2 101 558
gazeta.pl 1 578 318 1 845 251 2 019 441
serwis listopad
2010 2011 2012
onet.pl 8 409 972 7 961 742 6 949 039
wp.pl 7 736 056 7 463 089 6 683 775
interia.pl 3 931 183 3 487 874 3 163 723
o2.pl 2 683 337 2 411 218 2 063 993
gazeta.pl 1 590 075 1 905 090 1 976 920
serwis grudzień
2010 2011 2012
onet.pl 8 353 378 7 951 266 6 772 428
wp.pl 7 692 314 7 638 146 6 600 061
interia.pl 3 933 281 3 490 831 3 181 066
o2.pl 2 677 580 2 418 680 2 019 736
gazeta.pl 1 593 593 2 125 955 1 887 329


Strona główna Onetu w kolejnych miesiącach miał od 6 do 13 proc. mniej odsłon niż przed dwoma laty, a strona główna o2.pl - od 13 do 18 proc. mniej. WP i Interia zanotowały nieznaczne zmiany (w październiku były to 2-3-procentowe wzrosty), natomiast Gazeta.pl zyskiwała w kolejnych miesiącach od 21 do 31 proc. odsłon.

Odsłony stron głównych portali (Megapanel PBI/Gemius)
serwis wrzesień
2010 2011 2012
onet.pl 655 236 403 669 755 068 607 985 475
wp.pl 465 531 293 445 154 722 449 076 188
interia.pl 177 491 123 172 393 116 170 673 923
gazeta.pl 89 967 104 97 919 560 113 468 043
o2.pl 66 552 644 55 716 981 55 517 119
serwis październik
2010 2011 2012
onet.pl 688 957 126 695 386 052 648 997 689
wp.pl 482 011 792 476 792 282 497 289 918
interia.pl 185 725 034 177 074 294 189 997 832
gazeta.pl 93 611 076 104 581 047 122 945 950
o2.pl 68 345 013 59 411 482 59 784 036
serwis listopad
2010 2011 2012
onet.pl 705 796 763 690 318 706 633 060 975
wp.pl 502 267 948 476 792 282 493 082 392
interia.pl 192 251 442 173 028 109 190 230 480
gazeta.pl 96 149 041 104 938 016 121 886 884
o2.pl 68 309 285 61 487 738 59 070 297
serwis grudzień
2010 2011 2012
onet.pl 694 737 821 667 531 881 604 887 745
wp.pl 496 541 752 479 172 391 470 543 272
interia.pl 193 713 028 170 414 492 184 655 243
gazeta.pl 93 600 986 104 967 815 113 916 027
o2.pl 67 948 057 62 154 159 56 034 349
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strony główne portali tracą użytkowników. Onet, WP, Interia i o2 mocno w dół

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogidługonogi
Powiem szczerze: takie portale odwiedzam nie częściej niż raz w miesiącu, głównie szukając informacji o szczegółach jakiegoś wypadku. I tyle. Silikonowe blachary w bikini, mylące tytuły wiadomości i hołdowanie najgorszym gustom to wyznacznik tych miejsc. Wyjątkiem jest gazeta.pl, gdzie przemigrowały te z lemingów, które potrafią czytać.
50 16
odpowiedź
User
analityk2
analityk: 100%racji
Onet szczuje Polaka na Polaka
46 50
odpowiedź
User
Zenek
Tytuł z onetu: "Zrobili to w szkole. Zobacz.", albo "prezydent w szpitalu". Można by pomyśleć, że to nasz prezydent, ale gdzież tam, Angoli. Do tego jeszcze majtki Dody i mamy obraz portalu, który kiedyś szanowałem. Teraz dziwię się, że tak mało ludzi odeszło.
71 8
odpowiedź
User
fg
Po co mam wchodzić na Onet albo na Interię? Wolę wejść na Pudelka i mam to samo.
54 8
odpowiedź
User
ekspert
tylko Wirtualnemedia.pl !!!! ;)
21 13
odpowiedź