SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czabański: w czasie epidemii media prywatne politykują i zwalniają ludzi, media publiczne są pożyteczne

Media komercyjne zajmują się teraz częściowo informowaniem o tym, co się dzieje, ale również walką polityczną i zwalnianiem ludzi, tym wyraźniej widać różnicę między nimi a mediami publicznymi - powiedział w poniedziałek w radiowej Jedynce przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, Foto: Wojciech Kusiński/PRPrzewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, Foto: Wojciech Kusiński/PR

Czabański w „Sygnałach Dnia” był pytany, jak postrzega rolę mediów w czasie epidemii koronawirusa. Podkreślił, że jest wdzięczny wszystkim pracownikom mediów publicznych, którzy wykonują bardzo trudną, odpowiedzialną pracę.

- Wykonują ją znakomicie i w warstwie informacyjnej i w warstwie edukacyjnej, czy takiej wprost instruktażowej, jak się zachować w tym trudnym czasie epidemii – komentował Krzysztof Czabański.

Gość Jedynki mówił też, że w tym czasie wyraźnie widać różnicę między „istotą mediów publicznych a komercyjnych". - Znaczna część mediów komercyjnych zajmuje się, rzecz jasna, częściowo informowaniem o tym, co się dzieje. Ale również zajmują się walką polityczną i zwalnianiem ludzi, ograniczaniem działalności, cięciami finansowymi, bo pieniądz przede wszystkim - stwierdził Czabański.

Jego zdaniem epidemia koronawirusa pokazuje, do czego potrzebne są w Polsce silne media publiczne. - Zadajmy sobie pytanie: co by było, gdyby Polskie Radio, Telewizja Polska, Polska Agencja Prasowa były tak słabe finansowo, jak jeszcze parę lat temu i tak ograniczane i niszczone? Czy mogłyby robić tyle pożytecznej roboty, ile robią w tej chwili? A to przecież służy nam wszystkim w tych trudnych dniach – podsumował Czabański.

Czabański opowiadał również o albumach wydanych z okazji zbliżającej się 10. rocznicy katastrofy smoleńskiej przez Polskie Radio pod patronatem RMN, poświęconych pamięci prezydenta Lecha Kaczyńskiego i innych ofiar tej katastrofy. - Ta inicjatywa stanowi kontynuację misji publicznej Polskiego radia i powinności mediów publicznych – ocenił. Dodał, że upamiętnienie ludzi, którzy działali na rzecz interesu państwowego jest oczywiste, przy czym zaapelował też, by albumów nie traktować wyłącznie jako hołdu składanego ofiarom. - W tym, co tutaj jest, w tych przemówieniach, wystąpieniach pana prezydenta jest bardzo aktualne przesłanie dla polskiej polityki, że musimy jako kraj być silni, niezależni i walczyć o swoją pozycję w Europie i na świecie - powiedział Krzysztof Czabański.

Według badania Radio Track w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. Jedynka miała 5,2 proc. udziału w rynku słuchalności.

Dołącz do dyskusji: Czabański: w czasie epidemii media prywatne politykują i zwalniają ludzi, media publiczne są pożyteczne

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
józef
Kolejny pajac oderwany od rzeczywistości. Ciekawe co media "publiczne" zrobiłyby bez dwóch dużych baniek z naszych podatków.
odpowiedź
User
Ford
On cały czas żyje w poprzedniej epoce towarzysze tego nie kupia
odpowiedź
User
Kimek
"Gość Jedynki mówił też, że w tym czasie wyraźnie widać różnicę między „istotą mediów publicznych a komercyjnych". - Znaczna część mediów komercyjnych zajmuje się, rzecz jasna, częściowo informowaniem o tym, co się dzieje. Ale również zajmują się walką polityczną i zwalnianiem ludzi, ograniczaniem działalności, cięciami finansowymi, bo pieniądz przede wszystkim - stwierdził Czabański."

A on tak serio? Gdyby media prywatne dostały po 2 mld zł, też by nie zwalniały, nie robiły cięć i nie ograniczały działalności. Rynek reklamowy tak samo dostał po kieszeni jak większość firm. Masa kampani została wycofana.
odpowiedź