SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy lubią być zaskakiwani, ponad połowa kilka razy dziennie na Facebooku (wideo)

Polacy lubią być zaskakiwani i zaskakiwać innych. 81 proc. z nas korzysta z Facebooka, z czego 55 proc. robi to kilka razy dziennie - wynika z badania TNS Polska.

Article

Zaskakiwanie innych i robienie niespodzianek odgrywa istotną rolę w relacjach Polaków z innymi ludźmi. Nawet drobne niespodzianki sprawiają, że jesteśmy szczęśliwi, pozwalają też przełamać rutynę i umocnić relacje. Element zaskoczenia w życiu jest najbardziej ceniony przez młode kobiety.

Jedna na trzy osoby przyznaje, że niespodzianki spotykają ją częściej niż raz w miesiącu. Zaskakiwanie odgrywa tak ważną rolę w naszym życiu, że respondenci (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) deklarują, że mieliby ochotę doświadczać go częściej. W większości badani chcieliby być zaskakiwani przez swoich bliskich - w 77 proc. przez swojego partnera czy partnerkę.

Dlaczego zaskoczenie odgrywa tak ważną rolę w relacjach z innymi ludźmi? Według respondentów to dzięki niemu skutecznie walczymy z rutyną (74 proc.), umacniamy relacje z bliskimi (65 proc.) i jesteśmy szczęśliwsi (74 proc.).

Gdy Polacy myślą o zaskoczeniu, przychodzi im do głowy niespodziewany prezent, nieplanowany wyjazd lub wizyta kogoś bliskiego. Części osób zaskoczenie kojarzy się z wygraną na loterii, imprezą niespodzianką oraz awansem w pracy.

Mężczyźni uważają, że partnerkę zaskoczyłby niespodziewany wyjazd (23 proc.), romantyczna kolacja (16 proc.), prezent (11 proc.) lub kwiaty (9 proc.). Nie mijają się tutaj z rzeczywistością, ponieważ one właśnie tego oczekują. Choć blisko połowa z nich chciałby także, aby partner wyręczał je w codziennych obowiązkach. Połowie kobiet w Polsce mężczyzna powiedział komplement, dał niespodziewany prezent i kwiaty bez okazji.

Kobiety zaskoczyłyby swoich mężczyzn niespodziewanym wyjazdem, romantyczną kolacją, przygotowaniem posiłku lub prezentem. Tylko 2 proc. z nich myślała o zaskoczeniu partnera nietypowymi zabawami erotycznymi, podczas gdy właśnie tego oczekuje blisko połowa mężczyzn. 25 proc. mężczyzn chciałoby, żeby ich partnerka zaskoczyła ich kupując piwo na wieczór.

W 9-stopniowej skali Polacy oceniają poziom swojego szczęścia na 6. Wyrażają zadowolenie ze stosunków rodzinnych i swojego stanu zdrowia, a najmniej satysfakcjonuje ich praca, sytuacja finansowa oraz perspektywy na przyszłość.

Co oznacza dla nas szczęście? Najczęściej udane małżeństwo/związek (64 proc.), zdrowie (57 proc.) oraz posiadanie dzieci i dobra praca (po 28 proc.).

Udane małżeństwo czy związek są gwarancją szczęścia dla 72 proc. kobiet i 56 proc. mężczyzn. Dla 62 proc. kobiet najistotniejszym warunkiem szczęśliwego życia jest zdrowie (mężczyźni: 53 proc.), a dla 32 proc. z nich jest to fakt posiadania dzieci (mężczyźni: 23 proc.). Mężczyźni natomiast za dodatkowy element gwarantujący im szczęście uznają pieniądze (24 proc., wobec 16 proc. kobiet) oraz pogodę ducha (19 proc., wobec 13 proc. kobiet).

Kobiety, częściej niż mężczyźni, są zadowolone z życia seksualnego (6 punktów na 9-stopniowej skali wobec 5 punktów u mężczyzn).

W Polsce najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Korzysta z niego 81 proc. z nas, z czego 55 proc. robi to kilka razy dziennie. Po co? Głównie aby kontaktować się ze znajomymi (79 proc.) i wiedzieć co u nich słychać (65 proc.). Dopiero później jest on narzędziem do oglądania zabawnych filmów, zdjęć czy poszukiwania praktycznych informacji. Jedynie jeden na pięciu Polaków zarejestrowanych na Facebooku uważa, że aktywnie na nim się udziela.


Średnio na Facebooku Polacy mają 230 znajomych, przy czym 44 proc. z nich to dawni i dalecy znajomi. Ponadto w kontaktach mamy średnio 19 osób, których nigdy nie spotkaliśmy „na żywo”.

 

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Polska w czerwcu 2014 r. na zlecenie marki Redd's na panelu internetowym na próbie N=1000. Przy realizacji próby uwzględniono kwoty na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także istotne statystycznie różnice w odpowiedziach respondentów ze względu na status związku czy fakt posiadania dzieci. Badanie przeprowadzono z użyciem metod surveytainment (niestandardowe formy pytań, atrakcyjne graficznie i przyjazne dla respondenta).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy lubią być zaskakiwani, ponad połowa kilka razy dziennie na Facebooku (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl