SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie 2010: sukces PanMedia Western i Ogilvy, bez Grand Prix

W tegorocznym konkursie Effie Awards nie przyznano Grand Prix. Agencją roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - PanMedia Western.

Effie 2010: sukces PanMedia Western i Ogilvy, bez Grand Prix

Podczas uroczystej gali finałowej tegorocznego konkursu Effie Awards przyznano 26 nagród: 10 Brązowych Effie, 13 Srebrnych Effie i 3 Złote Effie. Przypomnijmy, że nominacje otrzymały 42 projekty (więcej na ten temat).

Złote Effie zdobyły kampanie „Twarde dowody” karmy dla psów Pedigree, „Taki duży a taki internetowy” ING Banku Śląskiego oraz „Kumpel z przeszłości – 1944 live”. Ta ostatnia akcja jako jedyna otrzymała dwie nagrody: wspomniane złoto w kategorii „Media Idea” oraz srebro w kategorii „Pro Bono”. Z kolei trzy wyróżnienia przyznano kampaniom usług ING Banku Śląskiego – w kategorii „Finanse” i „Longterm”.

Jury pod przewodnictwem Macieja Wituckiego, prezesa Grupy TP, nie wyróżniło natomiast żadnego ze zgłoszonych projektów nagrodą Grand Prix. Po podliczeniu punktów za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach tytuł Agencji Roku przyznano Ogilvy, a miano Domu Mediowego Roku otrzymał PanMedia Western.

Lista nagrodzonych w Effie Awards 2010
Legenda: żółte tło = Złota Effie, szare tło = Srebrna Effie, brązowe tło = Złota Effie
Kategoria - Żywność
Tytuł kampaniiProduktAgencjaDom MediowyKlient
Miłosne GraffitiI love Milka, Praliny czekoladoweOgilvyStarcom Kraft Foods Polska
Grubo ciachaneStar Chips, chipsyOgilvyMedia Direction OMD Frito Lay Poland
Emo paczkiPrince Polo, wafel w czekoladzieOgilvy Kraft Foods Polska
Kategoria - Napoje
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
2-fazowa komunikacja sezonu 2009Tiger, napój energetycznyTestardo Gram Equinox PolskaFoodCare
Za Fortuną stoją same owoceFortuna Soki 100%, bez dosypywania cukruRed8 Communications GroupMediaCom WarszawaAgros Nova
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Launch gry Sims 3Sims 3, gra komputerowaMaxus Electronic Arts Polska
Nivea Deo Silver ProtectDezodorantDraft FCB+Ad FabrikaMECNivea Polska
Twarde dowodyPedigree, karma dla psówTBWA MediaCom WarszawaMars Polska
Kategoria - Leki
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Dla niepokonanychIbuprom, lek OTCRed8 Communications GroupStarcom US Pharmacia
Kategoria - Media
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Gdzie są emocjeCyfra+Ogilvy MPG Canal+ Cyfrowy
Kategoria - Retail
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Stop CafeSieć punktów gastronomicznych na stacjach paliwMather Communications  PKN Orlen
Kategoria - Pro Bono
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Kumpel z Przeszłości - 1944 live65. rocznica wybuchu Powstania WarszawskiegoSan Markos
 Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Użyj wyobraźniBezpieczeństwo w ruchu drogowymBBDO
Warszawa 
 Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Przymierz SięProgram Operacyjny, Rozwój Polski WschodniejYoung&Rubicam Poland  Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie. Pozytywna energia.Województwo ŚląskieGrupa Eskadra Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 
Kategoria - Finanse
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
PZU OC PrzeprosinyUbezpieczenie odpowiedzialności cywilnej kierowcyLeo Burnett StarlinkPZU
Jestem internetowyKonto internetowe DirectBrain PanMedia WesternING Bank Śląski
ZmianaKonto internetowe DirectBrain PanMedia WesternING Bank Śląski
Kategoria - Telekomunikacja
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
HipnozaSzerokopasmowy Internet stacjonarnyBrasil ZenithOptimedia GroupNetia
MuzeumPlay MNP, przenoszenie numeruChange
Integrated 
ZenithOptimedia GroupP4
Orange dla Firm "E-mail w telefonie"Usługa e-mail w telefonieEuro
RSCG Poland
MECPTK Centertel 
Kategoria - Środki Trwałe
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Noc cudówFiatLeo BurnettMaxus Fiat Auto Poland
Kategoria - Longerm
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
TherafluTherafluSaatchi & Saatchi PolandMECNovartis Poland 
Pragnienie nie ma szansSpriteOgilvy Starcom, Ogilvy InteractiveCoca-Cola Poland Services 
Taki duży a taki internetowyING Bank ŚląskiBrain PanMedia Western ING Bank Śląski
Kategoria - Launch
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Garnier MineralDezodorantPublicis ZenithOptimedia GroupL'Oreal Polska 
Kategoria - Media Idea
Tytuł kampaniiProduktARDMKlient
Kumpel z Przeszłości - 1944 live65. rocznica wybuchu Powstania WarszawskiegoSan Markos
Agencja Reklamowa 
 Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta


 EFFIE Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu a obecnie realizowany w 38 krajach świata. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne.

W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie 2010: sukces PanMedia Western i Ogilvy, bez Grand Prix

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mpg
gratulacje dla szefostwa..... ;)
odpowiedź
User
konkurencja
Zastanawia mnie, jak to możliwe, że w konkursie tej rangi - przewodniczącym jury w kategorii FINANSE jest ex-szef marketingu ING, członkiem tegoż jury jest obecna szefowa marketingu ING ... i cóż za niespodzianka - ING zgarnia 3 nagrody w konkursie.... a pan Jędrkowiak (ponoć były szef marketingu ING) wychodzi na scene (jako juror czy były-szef??) odebrać te nagrody?! Czy tylko ja tu widzę jakiś dysonans?!
odpowiedź
User
łojtam
Na KTR w kategorii design było dość podobnie. Wesoło jest w Polsce.
odpowiedź