SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Gala” została odświeżona i stała się dwutygodnikiem

G+J Polska wprowadziło w poniedziałek 18 kwietnia br. na rynek odświeżoną “Galę”. Magazyn poza modyfikacją szaty graficznej i zawartości zmienił cykl wydawniczy z tygodniowego na dwutygodniowy. Wzrosła też jego cena.

W ramach wprowadzonych zmian poszczególne działy magazynu uległy poszerzeniu, pojawiła się wewnętrzne otwarcia działów “Styl” i “Galaktyka”, a edytorial otrzymał osobną stronę, oddzieloną od spisu treści. - W nowej “Gali” będą także regularnie pojawiać się sesje modowe - mówi nam Agnieszka Doleżych, wydawca pisma. Lekko odświeżona została szata graficzna, za co odpowiadał dyrektor artystyczny tytułu Piotr Łomnicki. Istotną zmianą jest też zwiększenie objętości magazynu - liczy on teraz 172 strony, podczas, gdy ostatnio objętość kształtowała się na poziomie ok. 100 stron.

- Dla pisma people w segmencie premium objętość to czynnik o dużym znaczeniu. Zwiększanie objętości przy częstotliwości tygodniowej ma ograniczony sens - tak sens zmiany cyklu wydawniczego “Gali tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Doleżych.

“Gala” od dawna co jakiś ukazywała się w postaci wydań łączonych. Z danych ZKDP wynika, że łączone wydania cieszyły się lepszą sprzedażą niż te, które ukazywały się normalnie, co tydzień. A wyniki sprzedaży “Gali” ostatnio cały czas spadały. W całym 2010 roku jej średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 98 412 egz. i było o 18,17 proc. niższe niż rok wcześniej (poczytaj więcej).

- Po dwóch latach od wprowadzenia do segmentu people kolejnych dwóch dwutygodników, nastąpiły zmiany zachowań konsumenckich i klienckich. Dwutygodnik stał się normalną, podstawową częstotliwością na rynku - wyjaśnia Doleżych.


 

Wraz ze zmianą cyklu wydawniczego “Gala” też zdrożała. Dotychczas kosztowała 3,50 zł (3,99 zł przy wydaniach podwójnych), teraz magazyn ukazuje się w cenie 4,99 zł. To jednak mniej niż kosztuje konkurencyjna “Viva!”, której podstawową cena to 5,90 zł. Nakład pierwszego numeru dwutygodnika "Gala" wynosi ponad 200 tys. egz.

Odświeżeniu “Gali” towarzyszy kampania reklamowa, która obejmuje telewizję (TVP 1, TVP 2, TVN Polsat, Polsat Cafe, TVN Style, TVN 7, kanały At Media), radio (RMF FM, Eska, Radio PIN), internet (wp.pl), outdoor i wydawnictwa G+J Polska. Kreację kampanii przygotowała agencja Crazy Mouse, a planowanie reklam w telewizji powierzono Starcomowi. Kampania w pozostałych mediach została zaplanowana z udziałem działu marketingu G+J.

Dołącz do dyskusji: “Gala” została odświeżona i stała się dwutygodnikiem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wacek
zwiększenie ceny to świetny pomysł na sprzedaż pisma, które kupuje coraz mniej ludzi! a droga reklam w Tv to po prostu hit! Czy zwiększą się też honoraria dla dziennikarzy, czy nadal za teksty za 100 zł przepisane z internetu będzie się wciskać ludziom, którzy okazuje się nie są tacy głupi, aby to kupować? Proponuję zwolnić jeszcze kilku dziennikarzy, bo dzieci w przedszkolu już czekają na darmowe staże w mediach!
odpowiedź
User
misia
Iza Bartosz gwarancją suksesu każdego pisma. To geniusz słowa pisanego, he, he, he, he.
odpowiedź
User
Nicky Santoro
Drodzy Państwo.

Nie śmiejcie się z Grunera i jego decydentów. Jeśli nie będą wykonywać choćby pozornych działań - tym samym okaże się, że są zbędni. Inną sprawą jest, że przy ogólnej mizerii finansowej, aby dostać jakiekolwiek pieniądze na reklamę, trzeba zrobić relaunch, relaunch-relaunchu, albo re-relaunch re-relaunchu.
Jak mawiał klasyk: "Sad, but true...", co nie zmienia poziomu i umiejętności decydentów.
odpowiedź