SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 liderem rynku telewizyjnego. TVP2 przed TVN, Telewizja Republika w czołówce

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lutym 2024 roku wśród wszystkich widzów został kanał TVN24, który rok wcześniej był piąty. Na drugie miejsce spadła TVP2. Rekordowe wyniki zanotowała Telewizja Republika. W grupach 16-49 i 16-59 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

TVN24 na czele oglądalności w 4+

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2024 roku zajęła stacja TVN24, która awansowała z piątej pozycji. Średni dobowy udział kanału względem lutego 2023 roku zwiększył się o 43,80 proc. i wyniósł 6,96 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Po raz trzeci w historii stacja zajęła pierwsze miejsce w miesięcznym rankingu oglądalności.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,25 proc. do 6,95 proc. Stacja spadła z pozycji lidera.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,91 proc. (w dół o 5,99 proc.).

Czwarte miejsce (po spadku z drugiego) zajęła TVP1, która miała 6,43 proc. udziału (- 17,88 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Polsat, który w lutym 2023 roku był czwarty (6,20 proc.; spadek o 14,36 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 30,34 proc. w lutym 2023 roku do 26,49 proc. w lutym 2024 roku.

TV Republika tuż za TVN24 i kanałami tzw. „wielkiej czwórki”

Wśród czołowych stacji informacyjnych do zestawienia top 10 na 7. pozycję awansowała Telewizja Republika, która zanotowała drugą najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,13 proc.; + 3030 proc.).

Z 10. na 12. lokatę spadł Polsat News. Udział stacji zmniejszył się o 3,53 pkt. proc. do 1,64 proc.

15. pozycję (po spadku z 6.) zajęło TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmalał o 71,99 proc. do 1,35 proc. Sygnał stacji został wyłączony 20 grudnia ub.r. w wyniku decyzji nowego kierownictwa publicznego nadawcy. Kanał został wznowiony 29 grudnia ub.r. i nadawany jest w nowej formule.

TVN liderem w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie 16-49 wyniósł 8,80 proc., po spadku o 1,68 proc.

Wynik drugiego Polsatu w lutym br. zmniejszył się o 9,64 proc. do 7,31 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 18,63 proc. do 4,98 proc.). Z piątej na czwartą lokatę awansowała Siódemka (+ 6,15 proc. do 3,97 proc.). Z siódmego na piąte miejsce awansowało TVN24 (+ 23,78 proc. do 3,80 proc.). Z kolei z czwartej na szóstą pozycję spadła TVP1 (- 17,66 proc. do 3,73 proc.).

TVN liderem także w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w zeszłym miesiącu liderem też był TVN (- 4,01 proc. do 8,13 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem rynku telewizyjnego. TVP2 przed TVN, Telewizja Republika w czołówce

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pan_Jaras
Fajnopolacy wyczekujący niecierpliwie przez osiem lat na demokratyczne TVP INFO bez szczujących pasków są trochę jak ten pingwin z mema, który siedzi na krześle z założonymi skrzydłami i narzeka, że "teraz to ja już nie chcę".
62 24
odpowiedź
User
Gie
Wydarzenia 24 pomimo zniknięcia z MUX4 i platformy C+ zyskały 40-50% widzów? Jakim cudem?
40 5
odpowiedź
User
Marianka
Luty to off sezon dla stacji komercyjnych. Pytanie jakie gedacroznice gdy wystartują ramówki wiosenne a w TVP 100 pytań do.
13 4
odpowiedź