SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

“Gość Niedzielny” liderem, “Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

W październiku br. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był  - tak jak rok wcześniej - “Gość Niedzielny”, który znalazł się przed “Polityką” i “Uważam Rze”. Najwięcej stracił “Przekrój”, którego sprzedaż ogółem spadła już poniżej 30 tys. egz.

“Gość Niedzielny” liderem, “Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w październiku br. wyniosła 143 517 egz. i była o 0,46 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu utrzymała się “Polityka”, której sprzedaż ogółem względem października ub.r. spadła o 4,21 proc. do 133 844 egz.

Trzecią lokatę zajął wydawany od lutego br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica). Jego wynik uplasował się na poziomie 133 561 egz.

>>> Kolejne zwolnienia w “Przekroju”

Największy wzrost sprzedaży zanotował zajmująca szóste miejsce “Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem wzrosła o 4,63 proc. do 66 309 egz.

Najwięcej stracił natomiast plasujący się oczko niżej tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał aż o 31,16 proc. do 28 237 egz.

ZKDP październik
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 930 143 838 143 517 200 494 143 359 142 860
Polityka 186 625 134 469 133 844 190 866 139 727 139 727
Uważam Rze inaczej pisane 265 155 133 858 133 561 - - -
Newsweek Polska 165 859 118 840 104 110 201 135 125 421 116 248
Wprost 176 283 127 225 100 933 178 777 117 922 97 172
Gazeta Polska 139 268 67 322 66 309 116 859 64 298 63 376
Przekrój 73 000 34 087 28 237 85 000 46 827 41 017
Przegląd 60 930 20 487 20 487 63 100 21 546 21 546
Tygodnik Powszechny 38 032 21 198 16 400 40 477 21 345 17 771
Przewodnik Katolicki 39 204 26 101 3 132 40 012 27 442 3 233


Porównując dane z października br. do danych z września br. widać, że największy spadek wynoszący 10,44 proc. zanotował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a najwięcej zyskał “Gość Niedzielny” (6,16 proc.). 

ZKDP 2011
październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 203 930 143 838 143 517 199 319 135 483 135 195
Polityka 186 625 134 469 133 844 187 818 131 814 131 814
Uważam Rze inaczej pisane 265 155 133 858 133 561 262 042 141 694 141 433
Newsweek Polska 165 859 118 840 104 110 193 852 129 847 116 249
Wprost 176 283 127 225 100 933 178 750 121 453 97 270
Gazeta Polska 139 268 67 322 66 309 144 677 71 316 70 275
Przekrój 73 000 34 087 28 237 73 750 36 980 31 170
Przegląd 60 930 20 487 20 487 60 900 21 341 21 341
Tygodnik Powszechny 38 032 21 198 16 400 37 875 20 544 16 046
Przewodnik Katolicki 39 204 26 101 3 132 39 948 25 200 3 089


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zarówno “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) jak i “Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zanotowały w październiku spadki sprzedaży. Najwięcej stracił ten drugi tytuł (3,45 proc.).

ZKDP październik
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 548 557 367 204 367 204 541 809 370 282 370 282
Forum 30 654 16 064 16 064 29 934 16 638 16 638
 
ZKDP 2011
październik wrzesień
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 548 557 367 204 367 204 557 072 373 222 373 222
Forum 30 654 16 064 16 064 30 000 15 524 15 524


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Gość Niedzielny” liderem, “Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś wie
Czy audiobooki Newsweeka i Polityki wlicza się do sprzedaży ogółem?
0 0
odpowiedź
User
nick
Gość niedzielny to ten co dyma raz w tygodniu? prawdziwy patriota-katolik?
0 1
odpowiedź
User
lewy
No i mamy efekt hajdarowania, jakość się nie zmieniła, ale zaufanie radykalnie spadło. Tak się dzieje z mediami odzyskanymi. Brawo dla Tuska, Komorka, Michnika i grupy. Macie sukces. Tylko co to ma wspólnego z wolnością słowa... GNOJE
0 0
odpowiedź
User
bul47
Po co wydawac kase na gazety jak wszedzie najmimordy i mowia pod rzadzacych..paszli woon,niech doplacaja
0 0
odpowiedź
User
domartstyl-pl
ten tytul i wszystko jasne
0 0
odpowiedź
User
"nick" napisał(a): Gość niedzielny to ten co dyma raz w tygodniu? prawdziwy patriota-katolik?

ciebie dyma twój stary co wieczór w wannie
0 0
odpowiedź
User
FiX
Już sam fakt, że "Gość..." jest uważany za "tygodnik opinii" jest znamienny. Zgroza!
0 0
odpowiedź
User
konslib
Gość Niedzielny ma takie samo prawo być w kategorii prasy opiniotwórczej, jak każda inna gazeta. Co to za wykluczanie ze względu na katolicki charakter? Równie dobrze, można wykluczyć z grona opiniotwórczych np. gazety walczące z chrześcijaństwem, czyli promujące ateistyczną wizję świata. Gość Niedzielny i Uważam Rze to w tej chwili (obok nienotowanego Najwyższego Czasu) jedyne gazety, które można czytać i to z dużą przyjemnością. Oczywiście czasami zdarzają się jakieś przegięcia, ale znacznie mniej niż w lewackich politykach, wprostach i newsweekach.
1 0
odpowiedź
User
Jan Paweł II
W Gościu Niedzielnym można znaleźć czasami ciekawe teksty. Co zrobiono z Przekrojem to skandal! Ale nie ma się co dziwić, jeśli do władzy dorwali się niedorobieni karierowicze, którzy posady dostali po znajomości i bronienie kolegów było ich głównym zajęciem, a nie dbanie o publikowanie dobrych tekstów. Taki sam mechanizm działał w Sukcesie.
0 0
odpowiedź
User
oglądacz
Jesli Pan Hajdarowicz bedzie dalej restrukturyzował Przekrój stosując swoje doświadczenia z fabryk to podejtrzewam, że tendencja będzie się utrzymywać.
Sam zreszta podjałem decyzje o zaprzestaniu kupowania tego tygodnika z nowym rokiem.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing